fredag 18 januari 2008

Äntligen!


Hej,

Efter cirka 35 timmars resande fick jag för mig att jag under 2008 ska laga mat 1 gång i veckan. Recepten kommer att byggas på mat lagad av Elin (se http://www.elinsmat.blogspot.com/). Jag kommer dock att göra lite småförändringar så att det blir min touch på det hela.

Mina bröder tyckte detta var en rolig idé och för att bevisa för dem att jag gör maten har jag skapat denna blogg. För att det ska bli lite roligt också kommer jag att redovisa resultet från våra fisketurer här.

Här kommer första receptet, håll till godo.

Kycklingtortillas

Tortillabröd
Kycklingfilé
Tomatsås
Fryst spenat som ska tinas (missade tyvärr att den skulle tinas)
Philadelphiaost (blev ej så mkt som planerat då jag råkade använde en del på ett gäng mackor)
Röd paprika
Rödlök
Citronsaft
salt, peppar, paprikapulver, grillkrydda
vegetabilisk hårdost (finns tyvärr inte i affären än, krävs att man jobbar på AAK för att få denna)

Stek kycklingen i ekologisk rapsolja med smörsmak (fina grejer). Blanda sedan med resten, lägg allt i tortillabröden. Lägg på lite tomatsås och vegetabilsik hårdost. In i ugnen en stund. Klart.

Fick förresten en nia på biptestet idag (åtta förra gången). Så se upp!

//Fege

3 kommentarer:

Robbe sa...

hahha världs fege, gillar mitt namn, men säg gärna till när ni förlorat era pengar...

tänkte göra mig en kycklingtortillia men såg att man var tvungen att jobba på AAK för att kunna göra receptet hehe....

synn me philadelphian oxå!!

haha du e bäst fege


/robban

Elin Wigermo sa...

Hahaha, fryst spenat och ingen philadelphia? Men dock den där exklusiva hårdosten...ser gott ut!

Karolin sa...

Nej men! Mina kycklintortillas (från Elins blogg, men ändå)! Ja, hoppas dom smakade bra iaf!

/Karolin, kycklingstortillans upphovskvinna :)